search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Wann ist religiöse Erziehung gelungen? Anmerkungen des Kinder- und Jugendpsychiaters
Author
SourceWege zum Menschen 57 (2005) 3, S. 179-190 ZDB
Document  (6.514 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0043-2040; 00432040
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das Leitbild einer gelungenen Erziehung muss der psychosozialen Entwicklung mit ihren stufenförmigen Abfolgen im Kognitiven und Religiösen Rechnung tragen. Religiöse Erziehung ist gelungen, wenn Kinder und Jugendliche das Gefühl entwickeln konnten, aufgehoben zu sein und gehalten zu werden und muss sich am Kindeswohl orientiert an einer Verantwortungsethik messen lassen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):All excellent educational endeavour has to bear in mind the sequence of cognity, psychosocial and religions development. Religions education has been successful, when the child is enabled to develop the feeling of being held and kept safe and to take into account the ethics of responsibility, considering the child's best interest. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.10.2009
CitationKlosinski, Gunther: Wann ist religiöse Erziehung gelungen? Anmerkungen des Kinder- und Jugendpsychiaters - In: Wege zum Menschen 57 (2005) 3, S. 179-190 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17361 - DOI: 10.25656/01:1736
export files

share content at social platforms