details
Title |
Wann ist religiöse Erziehung gelungen? Anmerkungen des Kinder- und Jugendpsychiaters |
---|---|
Author | Klosinski, Gunther |
Source | Wege zum Menschen 57 (2005) 3, S. 179-190 |
Document | full text (6.514 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Erziehungsziel; Entwicklungspsychologie; Leitbild; Sozialisation; Religion; Religiöse Entwicklung |
sub-discipline | Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0043-2040; 00432040 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Das Leitbild einer gelungenen Erziehung muss der psychosozialen Entwicklung mit ihren stufenförmigen Abfolgen im Kognitiven und Religiösen Rechnung tragen. Religiöse Erziehung ist gelungen, wenn Kinder und Jugendliche das Gefühl entwickeln konnten, aufgehoben zu sein und gehalten zu werden und muss sich am Kindeswohl orientiert an einer Verantwortungsethik messen lassen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | All excellent educational endeavour has to bear in mind the sequence of cognity, psychosocial and religions development. Religions education has been successful, when the child is enabled to develop the feeling of being held and kept safe and to take into account the ethics of responsibility, considering the child's best interest. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Wege zum Menschen Jahr: 2005 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.10.2009 |
Citation | Klosinski, Gunther: Wann ist religiöse Erziehung gelungen? Anmerkungen des Kinder- und Jugendpsychiaters - In: Wege zum Menschen 57 (2005) 3, S. 179-190 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17361 - DOI: 10.25656/01:1736 |