search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Strukturierte Lösungshilfen für Aufgaben zur Stöchiometrie
Parallel titleStructured help to solve for stoichiometric tasks
Authors
SourcePraxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 20-24 ZDB
Document  (367 KB) (formally revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0177-9516; 1617-5638; 01779516; 16175638
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das Bearbeiten von stöchiometrischen Aufgaben bereitet Lernenden häufig Schwierigkeiten. Ein Ansatz, in dem das Aufzeigen von Lösungsstrategien gezielt aufgegriffen wird, ist der des Cognitive Apprenticeship. Mit Hilfe dieses Konzeptes werden kognitive Prozesse sichtbar gestaltet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Editing stoichiometric tasks often causes difficulties for learners. Identifying solution strategies for tasks is possible with the Cognitive Apprenticeship approach. With the help of this concept, cognitive processes are made visible.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.07.2019
CitationRosenberg, Dominique; Jansen, Walter; Busker, Maike: Strukturierte Lösungshilfen für Aufgaben zur Stöchiometrie - In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 20-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-173903 - DOI: 10.25656/01:17390
export files

share content at social platforms