details
Original Title |
Strukturierte Lösungshilfen für Aufgaben zur Stöchiometrie |
---|---|
Parallel title | Structured help to solve for stoichiometric tasks |
Authors | Rosenberg, Dominique ; Jansen, Walter ; Busker, Maike |
Source | Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 20-24 |
Document | full text (367 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Aufgabenlösen; Aufgabenstellung; Stöchiometrie; Kognitionstheorie; Lernhilfe; Übung; Lernaufgabe; Unterrichtseinheit; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Chemieunterricht; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0177-9516; 1617-5638; 01779516; 16175638 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Das Bearbeiten von stöchiometrischen Aufgaben bereitet Lernenden häufig Schwierigkeiten. Ein Ansatz, in dem das Aufzeigen von Lösungsstrategien gezielt aufgegriffen wird, ist der des Cognitive Apprenticeship. Mit Hilfe dieses Konzeptes werden kognitive Prozesse sichtbar gestaltet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Editing stoichiometric tasks often causes difficulties for learners. Identifying solution strategies for tasks is possible with the Cognitive Apprenticeship approach. With the help of this concept, cognitive processes are made visible. |
other articles of this journal | Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.07.2019 |
Citation | Rosenberg, Dominique; Jansen, Walter; Busker, Maike: Strukturierte Lösungshilfen für Aufgaben zur Stöchiometrie - In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 20-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-173903 - DOI: 10.25656/01:17390 |