details
Title |
Praxisnahe Schulforschung. Was ist das? |
---|---|
Author | Weishaupt, Horst |
Source | Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Hessen, Rheinland-Pfalz 24 (2019) 3, S. 81-82 |
Document | full text (83 KB) (formally and content revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulforschung; Bildungsforschung; Forschungsförderung; Kultusministerium; Lehrer; Schulentwicklung; Praxisbezug; Transfer; Deutschland |
sub-discipline | Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1865-2026; 18652026 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Praxisnahe Schulforschung existiert in Deutschland kaum, weil die Kultusministerien sie kaum fördern (außerhalb der Schulleistungsstudien). Dadurch fehlen wichtige Grundlagen für eine forschungsbasierte Schulentwicklung. (DIPF/Autor) |
other articles of this journal | Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Hessen, Rheinland-Pfalz Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.02.2020 |
Citation | Weishaupt, Horst: Praxisnahe Schulforschung. Was ist das? - In: Schulverwaltung : Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Hessen, Rheinland-Pfalz 24 (2019) 3, S. 81-82 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-174389 - DOI: 10.25656/01:17438 |