details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-174591
DOI: 10.25656/01:17459
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-174591
DOI: 10.25656/01:17459
Title |
Lernen am Fall. Zur Interpretation und Verwendung von Fallstudien in der Pädagogik |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Fischer, Dietlind [Hrsg.] |
Source | Konstanz : Faude 1983, 285 S. - (libelle : wissenschaft; 2) |
Document | full text (73.887 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Forschungsmethode; Fallstudie; Fallanalyse; Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Methodologie; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Unterricht; Unterrichtsanalyse; Hochschullehre; Reflexion <Phil>; Pädagogische Praxis; Professionalisierung; Lehrer; Qualitative Forschung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 3-922305-07-5; 3922305075 |
Language | German |
Year of creation | 1983 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Band versammelt Beiträge zu forschungsmethodischen Fragen aus verschiedenen Perspektiven. Nach grundsätzlichen Überlegungen zur Bedeutung von Fallstudien werden in Beiträgen aus verschiedenen pädagogischen Handlungsfeldern deren Erstellung und Nutzung in drei Schritten diskutiert: Materialgewinnung in Fallstudien; Erfahrungsdeutung in Fallstudien; Verwendung von Fallstudien in der Lehrerbildung. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 18.07.2019 |
Citation | Fischer, Dietlind [Hrsg.]: Lernen am Fall. Zur Interpretation und Verwendung von Fallstudien in der Pädagogik. Konstanz : Faude 1983, 285 S. - (libelle : wissenschaft; 2) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-174591 - DOI: 10.25656/01:17459 |