details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-175443
DOI: 10.25656/01:17544
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-175443
DOI: 10.25656/01:17544
Title |
Zehn Standpunkte zur Grundschulreform. Sonderdruck Oktober 1994 |
---|---|
Source | Frankfurt am Main : Arbeitskreis Grundschule e.V. 1994, 17 S. |
Document | full text (1.457 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Grundschule; Didaktik; Grundschulpädagogik; Schulreform; Bildungspolitik; Bildungsreform |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Contributors (corporate) | Arbeitskreis Grundschule e.V. (ab 1999 Grundschulverband e.V.) |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 1994 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Um den Forderungen des Frankfurter Manifestes des Grundschulverbandes von 1989 Nachdruck zu verleihen und aktuelle Entwicklungen Anfang der 1990er-Jahre aufzugreifen, wurden in den Gremien des Verbandes in den Jahren 1992 - 1994 zehn Standpunkte zur Grundschulreform erarbeitet. Sie wurden als Sonderdruck breit gestreut. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.09.2019 |
Citation | Zehn Standpunkte zur Grundschulreform. Sonderdruck Oktober 1994. Frankfurt am Main : Arbeitskreis Grundschule e.V. 1994, 17 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-175443 - DOI: 10.25656/01:17544 |