details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177366
DOI: 10.25656/01:17736; 10.25353/ubtr-made-1167-4f71
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177366
DOI: 10.25656/01:17736; 10.25353/ubtr-made-1167-4f71
Title |
Unterricht partizipativ gestalten |
---|---|
Author | Keuler, Charlotte |
Other contributors (e.g. editor) | Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung [Hrsg.] |
Source | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 5-8 |
Document | full text (298 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulkultur; Schule; Demokratische Bildung; Demokratie; Mitgestaltung; Partizipation; Schüler; Schülermitwirkung; Unterricht |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-2-9199526-8-7; 9782919952687 |
ISSN | 2658-9613; 26589613 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Fachunterricht ist der zentrale Erfahrungsraum im Sozialisationsumfeld Schule. Er prägt schon allein aufgrund seines hohen zeitlichen Anteils im Tagesverlauf und der grundlegenden Funktion von Schule Handeln und Wahrnehmung von Lehrpersonen und Lernenden. Umso wichtiger ist es, ihn in die Gestaltung einer demokratischen Schulkultur einzubeziehen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 18.09.2019 |
Citation | Keuler, Charlotte: Unterricht partizipativ gestalten - In: mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 5-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177366 - DOI: 10.25656/01:17736; 10.25353/ubtr-made-1167-4f71 |