details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177401
DOI: 10.25656/01:17740; 10.25353/ubtr-made-5e96-e5df
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177401
DOI: 10.25656/01:17740; 10.25353/ubtr-made-5e96-e5df
Title |
Leistungsbewertung partizipativ gestalten |
---|---|
Author | Frisch, Julia |
Other contributors (e.g. editor) | Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung [Hrsg.] |
Source | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 23-25 |
Document | full text (570 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulkultur; Schule; Demokratische Bildung; Demokratie; Mitgestaltung; Partizipation; Schülermitwirkung; Leistungsbeurteilung; Selbsteinschätzung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-2-9199526-8-7; 9782919952687 |
ISSN | 2658-9613; 26589613 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Bewertungsprozesse in der Schule als Möglichkeit nutzen, um Schüler*innen bei der realistischen Einschätzung und Weiterentwicklung ihrer Lernprozesse und ihres Lernverhaltens zu unterstützen: Die partizipative Leistungsbewertung bietet verschiedene praxisnahe Ansätze zur Förderung von Lernmotivation, Selbstreflexion und demokratischem Verständnis. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 18.09.2019 |
Citation | Frisch, Julia: Leistungsbewertung partizipativ gestalten - In: mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 23-25 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177401 - DOI: 10.25656/01:17740; 10.25353/ubtr-made-5e96-e5df |