details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177425
DOI: 10.25656/01:17742; 10.25353/ubtr-made-1d19-8136
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177425
DOI: 10.25656/01:17742; 10.25353/ubtr-made-1d19-8136
Title |
Eigenverantwortlich lernen in Projekten |
---|---|
Author | Busch, Matthias |
Other contributors (e.g. editor) | Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung [Hrsg.] |
Source | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 29-34 |
Document | full text (1.018 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulkultur; Schule; Demokratische Bildung; Demokratie; Mitgestaltung; Partizipation; Projekt; Projektmethode; Schülermitwirkung; Eigenverantwortung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-2-9199526-8-7; 9782919952687 |
ISSN | 2658-9613; 26589613 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Das Lernen in Projekten bietet Schüler*innen wie kaum eine andere Unterrichtsform die Möglichkeit, an der Unterrichtsgestaltung selbstbestimmt zu partizipieren. Lernende üben sich dabei nicht nur in eigenverantwortlichem Handeln, sondern können auch selbst gesellschaftlich aktiv werden. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 18.09.2019 |
Citation | Busch, Matthias: Eigenverantwortlich lernen in Projekten - In: mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 29-34 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177425 - DOI: 10.25656/01:17742; 10.25353/ubtr-made-1d19-8136 |