search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen - Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen
Author
SourceBielefeld : transcript 2019, 276 S. - (Pädagogik) - (Zürich, Diss., Univ., 2018)
Edition[1. Auflage]
Document  (3.469 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-8376-4796-9; 978-3-8394-4796-3; 978-3-7328-4796-9; 9783837647969; 9783839447963; 9783732847969
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation)
Abstract (German):Der Autor analysiert in Form einer ethnografischen Studie Fallbesprechungen in multiprofessionell zusammengesetzten Gruppen in der inklusiven Schule. Dabei bedient er sich der Akteur-Netzwerk-Theorie und zeigt am Beispiel des Kantons Zürich, wie das „Interdisziplinäre Team“ in der Praxis agiert: Welche Aufgaben werden bearbeitet, wie werden Probleme verortet und welches Wissen wird integriert? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Interdisciplinary cooperation is generally regarded as desirable. But how does a multi-professional group work together at all? (DIPF/Orig.)
additional URLs
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication14.10.2019
CitationLabhart, David: Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen - Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen. Bielefeld : transcript 2019, 276 S. - (Pädagogik) - (Zürich, Diss., Univ., 2018) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178556 - DOI: 10.25656/01:17855
export files

share content at social platforms