details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178556
DOI: 10.25656/01:17855
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178556
DOI: 10.25656/01:17855
Title |
Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen - Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen |
---|---|
Author | Labhart, David |
Source | Bielefeld : transcript 2019, 276 S. - (Pädagogik) - (Zürich, Diss., Univ., 2018) |
Edition | [1. Auflage] |
Document | full text (3.469 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Inklusion; Integration; Schule; Zusammenarbeit; Kooperation; Fallbesprechung; Lehrpersonal; Selbstreflexion; Sonderpädagogische Förderung; Sonderpädagogik; Interdisziplinarität; Kooperative Pädagogik; Multidisziplinarität; Interdisziplinäre Zusammenarbeit; Wissensaustausch; Studie; Bildungssoziologie; Ethnografie; Organisationssoziologie; Zürich; Schweiz |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-8376-4796-9; 978-3-8394-4796-3; 978-3-7328-4796-9; 9783837647969; 9783839447963; 9783732847969 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) |
Abstract (German): | Der Autor analysiert in Form einer ethnografischen Studie Fallbesprechungen in multiprofessionell zusammengesetzten Gruppen in der inklusiven Schule. Dabei bedient er sich der Akteur-Netzwerk-Theorie und zeigt am Beispiel des Kantons Zürich, wie das „Interdisziplinäre Team“ in der Praxis agiert: Welche Aufgaben werden bearbeitet, wie werden Probleme verortet und welches Wissen wird integriert? (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Interdisciplinary cooperation is generally regarded as desirable. But how does a multi-professional group work together at all? (DIPF/Orig.) |
additional URLs | additional urn: urn:nbn:de:101:1-2019050505151181506347 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 14.10.2019 |
Citation | Labhart, David: Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen - Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen. Bielefeld : transcript 2019, 276 S. - (Pädagogik) - (Zürich, Diss., Univ., 2018) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178556 - DOI: 10.25656/01:17855 |