Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Public-Private Dynamics in Higher Education. Expectations, Developments and Outcomes
Weitere BeteiligteEnders, Jürgen [Hrsg.]; Jongbloed, Ben [Hrsg.]
OriginalveröffentlichungBielefeld : transcript 2007, 525 S. - (Science Studies)
Dokument (4.025 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-89942-752-3; 978-3-8394-0752-3; 9783899427523; 9783839407523
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Worldwide, scholarship and policy-making develop new ideas and models for the role of higher education and research in society and economy. This development points to changing relationships and boundaries between the public and private spheres in higher education including their public and private steering and funding, public-private partnerships between universities and firms, the rise of private higher education and of business models in the management of universities. The contributions to this edited volume investigate into the dynamics of blurring boundaries between the public and the private in higher education and their consequences for the university. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am15.10.2019
QuellenangabeEnders, Jürgen [Hrsg.]; Jongbloed, Ben [Hrsg.]: Public-Private Dynamics in Higher Education. Expectations, Developments and Outcomes. Bielefeld : transcript 2007, 525 S. - (Science Studies) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178649 - DOI: 10.25656/01:17864
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen