Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Information literacy, epistemic cultures and the question "Who needs what?"
Autoren
OriginalveröffentlichungBotte, Alexander [Hrsg.]; Libbrecht, Paul [Hrsg.]; Rittberger, Marc [Hrsg.]: Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main : DIPF 2021, S. 35-44
Dokument  (2.568 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation ; ILO Information Literacy Online ; Conference on Learning Information Literacy across the Globe LILG (2019 : Frankfurt am Main)
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This conference paper introduces "Information Didactics", defining it as a new didactics concept centering on the analysis of epistemic-culture-specific behaviour as a basis for the development of instructional activities. It broadens existing traditional conceptions of Information Literacy (IL) to create a universally adoptable didactical concept applicable not only to classical IL training but also to other instructional activities in the field of Information Science, for example the development of data literacy skills. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am02.02.2021
QuellenangabeMichel, Antje; Tappenbeck, Inka: Information literacy, epistemic cultures and the question "Who needs what?" - In: Botte, Alexander [Hrsg.]; Libbrecht, Paul [Hrsg.]; Rittberger, Marc [Hrsg.]: Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main : DIPF 2021, S. 35-44 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178835 - DOI: 10.25656/01:17883
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen