Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Wither law student information literacy?
Autor
OriginalveröffentlichungBotte, Alexander [Hrsg.]; Libbrecht, Paul [Hrsg.]; Rittberger, Marc [Hrsg.]: Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main : DIPF 2021, S. 104-113
Dokument  (2.521 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation ; ILO Information Literacy Online ; Conference on Learning Information Literacy across the Globe LILG (2019 : Frankfurt am Main)
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Information Literacy has only recently been applied to instructional frameworks and benchmarking assessment for legal research skills in the United
States. This paper seeks to answer two simple questions: what has IL done for legal research since AALL has adopted Legal Research Competencies and Standards for Law Student Information Literacy, and what is the future of IL in legal research classrooms and the practice of law around the world? (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am02.02.2021
QuellenangabeKim-Prieto, Dennis: Wither law student information literacy? - In: Botte, Alexander [Hrsg.]; Libbrecht, Paul [Hrsg.]; Rittberger, Marc [Hrsg.]: Learning Information Literacy across the Globe. Frankfurt am Main, May 10th 2019. Frankfurt am Main : DIPF 2021, S. 104-113 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178899 - DOI: 10.25656/01:17889
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen