details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181985
DOI: 10.25656/01:18198; 10.3224/ezw.v30i2.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181985
DOI: 10.25656/01:18198; 10.3224/ezw.v30i2.09
Title |
Educational research in America today. Relentless instrumentalism and scholarly backlash |
---|---|
Author | Friesen, Norm |
Source | Erziehungswissenschaft 30 (2019) 59, S. 77-83 |
Document | full text (678 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Forschung; Instrumentalisierung; Bildungsforschung; USA |
sub-discipline | Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0938-5363; 09385363 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Autor gibg Ein- und Überblicke über die Bedingungen der erziehungswissenschaftlichen Forschung in den USA. Dabei rückt er kritisch beispielsweise Aspekte der Forschungsförderung und Forschungsrichtungen in den Fokus seiner Auseinandersetzung, um den Blick in dem von ihm ausgemachten Konfliktfeld der erziehungswissenschaftlichen Forschung in den USA zwischen unerbittlicher Instrumentalisierung und wissenschaftlicher Gegenreaktion zu schärfen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaft Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.12.2019 |
Citation | Friesen, Norm: Educational research in America today. Relentless instrumentalism and scholarly backlash - In: Erziehungswissenschaft 30 (2019) 59, S. 77-83 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181985 - DOI: 10.25656/01:18198; 10.3224/ezw.v30i2.09 |