search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Educational research in America today. Relentless instrumentalism and scholarly backlash
Author
SourceErziehungswissenschaft 30 (2019) 59, S. 77-83 ZDB
Document  (678 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363; 09385363
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor gibg Ein- und Überblicke über die Bedingungen der erziehungswissenschaftlichen Forschung in den USA. Dabei rückt er kritisch beispielsweise Aspekte der Forschungsförderung und Forschungsrichtungen in den Fokus seiner Auseinandersetzung, um den Blick in dem von ihm ausgemachten Konfliktfeld der erziehungswissenschaftlichen Forschung in den USA zwischen unerbittlicher Instrumentalisierung und wissenschaftlicher Gegenreaktion zu schärfen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.12.2019
CitationFriesen, Norm: Educational research in America today. Relentless instrumentalism and scholarly backlash - In: Erziehungswissenschaft 30 (2019) 59, S. 77-83 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181985 - DOI: 10.25656/01:18198; 10.3224/ezw.v30i2.09
export files

share content at social platforms