details
Original Title |
Forschendes Lernen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung – Definitionen, Begründungen und Formen |
---|---|
Parallel title | Research-based learning in teacher education – Definitions, rationales, and types |
Author | Suter, Roman |
Source | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 150-159 |
Document | full text (2.308 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Lehramtsstudiengang; Hochschuldidaktik; Forschendes Lernen; Forschungsbezug; Professionalität; Praxisbezug; Schweiz |
sub-discipline | Higher Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2296-9632; 22969632 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Forschendes Lernen ist in der Ausbildung von Lehrpersonen ein weitverbreitetes hochschuldidaktisches Konzept. Im vorliegenden Beitrag werden nach einer Begriffsbestimmung die Gründe für den Einsatz Forschenden Lernens in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung beleuchtet. Die große Vielfalt praktizierter Formen des Konzepts wird synoptisch dargestellt. Abschließend werden mögliche Hauptstoßrichtungen für die Integration Forschenden Lernens in die Ausbildung von angehenden Lehrpersonen identifiziert und diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Research-based learning is a widespread concept in teacher education. After an attempt to define the concept, the article explores reasons for using research-based learning in teacher training programmes. The great variety of forms in which the concept is put into practice is presented in a concise synopsis. In the final section, possible main directions regarding the integration of research-based learning in preparation programmes for future teachers are identified and discussed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.01.2020 |
Citation | Suter, Roman: Forschendes Lernen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung – Definitionen, Begründungen und Formen - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 150-159 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182689 - DOI: 10.25656/01:18268 |