search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Forschendes Lernen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung – Definitionen, Begründungen und Formen
Parallel titleResearch-based learning in teacher education – Definitions, rationales, and types
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 150-159 ZDB
Document  (2.308 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Forschendes Lernen ist in der Ausbildung von Lehrpersonen ein weitverbreitetes hochschuldidaktisches Konzept. Im vorliegenden Beitrag werden nach einer Begriffsbestimmung die Gründe für den Einsatz Forschenden Lernens in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung beleuchtet. Die große Vielfalt praktizierter Formen des Konzepts wird synoptisch dargestellt. Abschließend werden mögliche Hauptstoßrichtungen für die Integration Forschenden Lernens in die Ausbildung von angehenden Lehrpersonen identifiziert und diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Research-based learning is a widespread concept in teacher education. After an attempt to define the concept, the article explores reasons for using research-based learning in teacher training programmes. The great variety of forms in which the concept is put into practice is presented in a concise synopsis. In the final section, possible main directions regarding the integration of research-based learning in preparation programmes for future teachers are identified and discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.01.2020
CitationSuter, Roman: Forschendes Lernen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung – Definitionen, Begründungen und Formen - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 150-159 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182689 - DOI: 10.25656/01:18268
export files

share content at social platforms