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Original Title
Citizen-Science-Projekte als besondere Lerngelegenheit im Kontext des Forschenden Lernens am Beispiel der naturwissenschaftsbezogenen Lehrerinnen- und Lehrerbildung im Grundschullehramt
Parallel titleImplementation of citizen science as a special learning opportunity in the context of research-based learning in natural sciences for primary-school teachers
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 263-274 ZDB
Document  (2.648 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Forschungsbasiertes Lernen zum unterstützenden Aufbau von Forschungskompetenz gilt als elementarer Bestandteil der Verknüpfung von Lehre und Forschung an der Hochschule. Die Integration von Citizen Science als Forschungskooperation zwischen Wissenschaft und Bürgerinnen und Bürgern kann im Sinne einer konkretisierten Ausgestaltung des Konzepts des Forschenden Lernens einen wichtigen Beitrag zur Professionalisierung angehender Grundschullehrkräfte leisten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In higher-education institutions, the concept of research-based learning aims to combine research and teaching in order to foster the development of research skills. In the context of a teacher preparation programme, we suggest integrating citizen science, understood as cooperation between science and citizens, into the concept of research-based learning, which can make a significant contribution to the professionalization of prospective primary-school teachers. (DIPF/Orig.)
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Date of publication10.01.2020
CitationMiczajka-Rußmann, Victoria L.; Lange-Schubert, Kim: Citizen-Science-Projekte als besondere Lerngelegenheit im Kontext des Forschenden Lernens am Beispiel der naturwissenschaftsbezogenen Lehrerinnen- und Lehrerbildung im Grundschullehramt - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 37 (2019) 2, S. 263-274 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182777 - DOI: 10.25656/01:18277
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