details
Title |
Heinz Günter Holtappels (Hrsg.): Schulentwicklung und Schulwirksamkeit als Forschungsfeld. Theorieansätze und Forschungserkenntnisse zum schulischen Wandel. Münster / New York / München / Berlin: Waxmann 2014, 264 S. [Rezension] |
---|---|
Author | Racherbäumer, Kathrin |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 5 |
Document | full text (144 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Schultheorie; Wissen; Handlung; Schule; Schulforschung; Schulentwicklung; Schulleitung; Beratung; Schulform; Sekundarstufe I; Ganztagsschule; Schulerfolg; Lerngemeinschaft; Unterrichtsentwicklung; Unterrichtsforschung; Leseverstehen; Steuerung; Transformation; Lernende Organisation; Effektivität; Einflussfaktor; Evidenz; Innovation; Konzeption; Qualität; Realität; Unterstützung; Berater; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Heinz Günter Holtappels (Hrsg.): Schulentwicklung und Schulwirksamkeit als Forschungsfeld. Theorieansätze und Forschungserkenntnisse zum schulischen Wandel. Münster / New York / München / Berlin: Waxmann 2014 (264 S.; ISBN 978-3-8309-3108-9; 34,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.01.2020 |
Citation | Racherbäumer, Kathrin: Heinz Günter Holtappels (Hrsg.): Schulentwicklung und Schulwirksamkeit als Forschungsfeld. Theorieansätze und Forschungserkenntnisse zum schulischen Wandel. Münster / New York / München / Berlin: Waxmann 2014, 264 S. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-183860 - DOI: 10.25656/01:18386 |