details
Title |
Britta Juska-Bacher / Christine Beckert: Bildungssprache am Schulanfang. Theoretische Herausforderungen - empirische Erkenntnisse - Förderperspektiven. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2015, 161 S. [Rezension] |
---|---|
Author | Blömer, Daniel |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 5 |
Document | full text (139 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungssprache; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Bildungsstandards; Schulanfang; Schuljahr 01; Lehrplan; Nacherzählung; Sprachkompetenz; Lesekompetenz; Internationaler Vergleich; Schulanfänger; Deutschland; Österreich; Schweiz |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Britta Juska-Bacher / Christine Beckert: Bildungssprache am Schulanfang. Theoretische Herausforderungen - empirische Erkenntnisse - Förderperspektiven. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2015 (161 S.; ISBN 978-3-8340-1503-7; 18,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.01.2020 |
Citation | Blömer, Daniel: Britta Juska-Bacher / Christine Beckert: Bildungssprache am Schulanfang. Theoretische Herausforderungen - empirische Erkenntnisse - Förderperspektiven. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2015, 161 S. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-183878 - DOI: 10.25656/01:18387 |