details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-184279
DOI: 10.25656/01:18427; 10.31244/dds.2018.04.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-184279
DOI: 10.25656/01:18427; 10.31244/dds.2018.04.04
Original Title |
Orientierungen von Lehrkräften im Umgang mit "Schwererreichbarkeit" von Eltern |
---|---|
Parallel title | Orientations of teachers dealing with "hard-to-reach" parents |
Author | Eiden, Sarah |
Source | Die Deutsche Schule 110 (2018) 4, S. 326-340 |
Document | full text (408 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrer; Eltern; Kooperation; Orientierung; Wahrnehmung; Vorstellung <Psy>; Partizipation; Zufriedenheit; Soziale Herkunft; Migrationshintergrund; Lehrer-Eltern-Kooperation; Interview; Dokumentarische Methode; Empirische Untersuchung; Forschungsprojekt; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag verfolgt das Ziel der Rekonstruktion zentraler Orientierungen von Lehrkräften im Umgang mit „Schwererreichbarkeit“. Fokussiert wird dabei die Wahrnehmung herkunfts- und kontextspezifischer Differenz der Elternschaft. Aus der Kombination eingeschränkter Wahrnehmung von Differenzen sowie als unveränderlich und entschieden gedeuteter „Schwererreichbarkeit“ der Elternschaft ergibt sich für Lehrkräfte nur ein restringierter Handlungsspielraum. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The paper follows the goal of reconstructing central orientations of teachers in dealing with “hard-to-reach parents.” The focus is on the perception of origin and context-specific differences in the parent body. From the combination of limited perception of differences as well as immutable and decidedly perceived “hard-to-reach parents,” only a restricted range of action arises for teachers. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2018 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.01.2020 |
Citation | Eiden, Sarah: Orientierungen von Lehrkräften im Umgang mit "Schwererreichbarkeit" von Eltern - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 4, S. 326-340 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-184279 - DOI: 10.25656/01:18427; 10.31244/dds.2018.04.04 |