search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Potenziale von Portfolioarbeit in der Lehrerbildung. Eine Analyse der Portfolioliteratur
Parallel titlePotentials of portfolio in teacher education. An analysis of the corresponding literature
Authors
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 4, S. 354-368 ZDB
Document  (488 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Portfolioarbeit gilt als Innovation in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Welche Potenziale dem Portfolio zugeschrieben werden und wie sich die Portfolioliteratur charakterisieren lässt, ist bislang aber unbekannt. Dieser Beitrag analysiert daher die Literatur und die in ihr angenommenen Potenziale inhaltsanalytisch in einem Review. Im Ergebnis zeigen sich vielfältige Potenziale. Die Literatur ist überwiegend konzeptionell und kaum forschend-empirisch. Ergebnisse werden professionstheoretisch diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The use of portfolio is considered as innovation in teacher education. However, there is no systematic of the assumed potentials, and the literature on portfolio has not been characterized so far. Therefore, this article analyzes the literature and the potentials using content analysis in a literature review. In conclusion, there is a range of potentials. The literature is mainly conceptual, but hardly exploratory and empirical. Findings are discussed on the basis of theories of professionalism. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.01.2020
CitationFeder, Lina; Cramer, Colin: Potenziale von Portfolioarbeit in der Lehrerbildung. Eine Analyse der Portfolioliteratur - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 4, S. 354-368 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-184297 - DOI: 10.25656/01:18429; 10.31244/dds.2018.04.06
export files

share content at social platforms