details
Title |
Spannungsfelder. Musiklehrer*innenbildung zwischen schulpraktischer Orientierung und wissenschaftlicher Fundierung |
---|---|
Authors | Jank, Werner ; Schilling-Sandvoß, Katharina |
Source | Krettenauer, Thomas [Hrsg.]; Schäfer-Lembeck, Hans-Ulrich [Hrsg.]; Zöllner-Dressler, Stefan [Hrsg.]: Musiklehrer*innenbildung. Veränderungen und Kontexte. Beiträge der Kooperativen Tagung München 2018. München : Allitera 2018, S. 149-160. - (Musikpädagogische Schriften der Hochschule für Musik und Theater München; 6) |
Document | full text (506 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Musikunterricht; Lehrerbildung; Musikpädagogik; Schulpraxis; Lehramtsstudiengang; Studienordnung; Theorie-Praxis-Beziehung |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Music and Arts Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-96233-089-7; 9783962330897 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 31.01.2020 |
Citation | Jank, Werner; Schilling-Sandvoß, Katharina: Spannungsfelder. Musiklehrer*innenbildung zwischen schulpraktischer Orientierung und wissenschaftlicher Fundierung - In: Krettenauer, Thomas [Hrsg.]; Schäfer-Lembeck, Hans-Ulrich [Hrsg.]; Zöllner-Dressler, Stefan [Hrsg.]: Musiklehrer*innenbildung. Veränderungen und Kontexte. Beiträge der Kooperativen Tagung München 2018. München : Allitera 2018, S. 149-160. - (Musikpädagogische Schriften der Hochschule für Musik und Theater München; 6) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-184760 - DOI: 10.25656/01:18476 |