search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Prüfungen - systematische Perspektiven der Geschichte einer pädagogischen Praxis. Einführung in den Thementeil
Parallel titleExaminations - systematic perspectives on the history of a pedagogical practice. An introduction
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik 63 (2017) 3, S. [247]-258 ZDB
Document  (648 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Einführung beleuchtet das Verhältnis von Pädagogik und Prüfung aus historischer Perspektive. Dabei hinterfragen die Autoren die "Logiken" der Prüfung und zeigen deren gesellschaftlichen Funktionswandel auf. (DIPF/Bal)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.02.2020
CitationRicken, Norbert; Reh, Sabine: Prüfungen - systematische Perspektiven der Geschichte einer pädagogischen Praxis. Einführung in den Thementeil - In: Zeitschrift für Pädagogik 63 (2017) 3, S. [247]-258 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-185389 - DOI: 10.25656/01:18538
export files

share content at social platforms