details
Title |
Eveline Zurbriggen: Prüfungswissen Schulpädagogik - Grundlagen. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag / UTB 2009 (182 S.) [...] [Sammelannotation] |
---|---|
Author | Kemnitz, Heidemarie |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 2 |
Document | full text (244 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Annotation; Rezension; Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Bildungsgeschichte; Begriff; Schulpädagogik; Fachwissen; Didaktik; Methodik; Lehrbuch; Unterricht; Pädagoge; Studium; Sonderpädagogik; Sozialpädagogik; Modell; Terminologie; Bildungstheorie; Kompetenz; Evaluation; Gedächtnis; Medieneinsatz; Lehrerausbildung; Lernerfolg; Lernen; Lernforschung; Lerntheorie; Allgemeine Didaktik; Handlungsorientierung; Lehren; Lerninhalt; Lerntechnik; Lernziel; Lehrplan; Unterrichtsforschung; Unterrichtsplanung; Konstruktivismus; Reflexion <Phil>; Professionalisierung; Bewertung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Sammelannotation zu: 1. Eveline Zurbriggen: Prüfungswissen Schulpädagogik - Grundlagen. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag / UTB 2009 (182 S.; ISBN 978-3-8252-3244-3; 14,90 EUR); 2. Karl Frey / Angela Frey-Eiling: Ausgewählte Methoden der Didaktik. Zürich: vdf Hochschulverlag an der ETH / UTB 2010 (456 S.; ISBN 978-3-8252-8428-2; 38,90 EUR); 3. Martin Lehner: Allgemeine Didaktik. Eine Einführung. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag / UTB 2009 (206 S.; ISBN 978-3-8252-3245-0; 17,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.03.2020 |
Citation | Kemnitz, Heidemarie: Eveline Zurbriggen: Prüfungswissen Schulpädagogik - Grundlagen. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag / UTB 2009 (182 S.) [...] [Sammelannotation] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-186384 - DOI: 10.25656/01:18638 |