search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Education, Democracy and Development in a period of revolutionary change
Author
SourceInternational review of education 39 (1993) 6, S. 463-471 ZDB
Document  (304 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0020-8566; 00208566
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The observation of the present global scene raises questions about the socioeconomic, political and cultural framework laying the ground for a constructive interaction between the three forces which greatly determine people's existence and survival, namely Development, Democracy and Education. In this approach reference is made to John Dewey's "c1assical remarks" about the interrelation between Democracy and Education. They are examined in the light of specific historical conditions which are exemplified by references to the history of the "Bohemian Lands" and the first Czechoslovak Republic as well as by a critical view of current events, revealing the "anti-human perversion of Dewey' s model". (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Ein Blick auf die gegenwärtige weltweite Szene wirft Fragen auf nach dem politischen und sozio-ökonomischen Rahmen, der Grundlage einer konstruktiven Interaktion der drei Kräfte ist, die vor allem die Existenz und das Überleben der Menschen bestimmen, nämlich Entwicklung, Demokratie und Bildung und Erziehung. Dieser Ansatz bezieht sich auf John Deweys "klassische Bemerkungen" über die Wechselwirkung von Demokratie und Bildung und Erziehung. Diese werden im Lichte spezifischer historischer Bedingungen untersucht, welche gleichermaßen am Beispiel der Geschichte der "Böhmischen Länder" und der ersten Tschechoslowakischen Republik veranschaulicht werden, wie durch einen kritischen Ausblick auf zeitgenössische Ereignisse, die die "menschenfeindliche Perversion von Deweys Modell" offenbaren. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication07.05.2009
CitationMitter, Wolfgang: Education, Democracy and Development in a period of revolutionary change - In: International review of education 39 (1993) 6, S. 463-471 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-18644 - DOI: 10.25656/01:1864
export files

share content at social platforms