details
Title |
Doris Wirth: Beziehungsarbeit an einer deutschen Hauptschule. Wege eines besseren Miteinanders. Münster: Waxmann 2009 (181 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Möhle, Norbert |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 |
Document | full text (223 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Fallstudie; Gewalt; Kommunikation; Soziale Beziehung; Familie; Kind; Schulverwaltung; Elternabend; Schulalltag; Hauptschule; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Schüler-Schüler-Beziehung; Kooperatives Lernen; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Projekt; Konstruktivismus; Sonderklasse; Hochschulschrift; Kooperation; Aussiedler; Migrant; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Doris Wirth: Beziehungsarbeit an einer deutschen Hauptschule. Wege eines besseren Miteinanders. Münster: Waxmann 2009 (181 S.; ISBN 978-3-8309-2206-3; 19,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.03.2020 |
Citation | Möhle, Norbert: Doris Wirth: Beziehungsarbeit an einer deutschen Hauptschule. Wege eines besseren Miteinanders. Münster: Waxmann 2009 (181 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-186848 - DOI: 10.25656/01:18684 |