details
Title |
Mori, Midori: Die "Dramaturgie" im Klassenzimmer. Das Ritual des Morgentreffens und Montagskreises in der japanischen und deutschen Grundschule. Eine qualitative Untersuchung. Münster / New York / München / Berlin: Waxmann 2010, 138 S. [Annotation] |
---|---|
Author | Kemnitz, Heidemarie |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 6 |
Document | full text (223 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Annotation; Rezension; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Teilnehmende Beobachtung; Gemeinschaft; Rollenverhalten; Soziale Interaktion; Schule; Schulforschung; Schulklasse; Übergang; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Schüler; Videoaufzeichnung; Bildanalyse; Ritual; Forschungsstand; Dokumentarische Methode; Hochschulschrift; Berlin; Deutschland; Japan |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2011 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Annotation zu: Mori, Midori: Die "Dramaturgie" im Klassenzimmer. Das Ritual des Morgentreffens und Montagskreises in der japanischen und deutschen Grundschule. Eine qualitative Untersuchung. Münster / New York / München / Berlin: Waxmann 2010 (138 S.; ISBN 978-3-8309-2303-9; 24,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2011 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.03.2020 |
Citation | Kemnitz, Heidemarie: Mori, Midori: Die "Dramaturgie" im Klassenzimmer. Das Ritual des Morgentreffens und Montagskreises in der japanischen und deutschen Grundschule. Eine qualitative Untersuchung. Münster / New York / München / Berlin: Waxmann 2010, 138 S. [Annotation] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 10 (2011) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-188114 - DOI: 10.25656/01:18811 |