Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
'Jensen's scientific approach’ to religion education
ParalleltitelJensenov znanstveni pristop k religijskemu izobrazevanju
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 9 (2019) 4, S. 31-51
Dokument  (326 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Following an initial programmatic summary of ‘fundamentals’, the author puts forward (with reference to other programmatic ‘minimum presuppositions’ for the scientific study of religion(s)) his basic presuppositions and principles for a scientific study-of-religion(s)-based religion education as a time-tabled, compulsory, and totally normal school subject, taught by teachers educated at study-of-religion(s) departments of public universities. The article, thus, reflects what Cathy Byrne named ‘Jensen’s scientific approach’ to religion education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am06.03.2020
QuellenangabeJensen, Tim: 'Jensen's scientific approach’ to religion education - In: CEPS Journal 9 (2019) 4, S. 31-51 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-188338 - DOI: 10.25656/01:18833; 10.26529/cepsj.707
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen