search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
School/university partnerships. An English perspective
Parallel titlePartnerschaften zwischen Schulen und Universitäten. Eine englische Perspektive
Author
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 1, S. 22-34 ZDB
Document  (448 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This paper provides an English perspective on school/university partnerships. It begins with an overview of the theoretical underpinnings of such partnerships, before examining the English school system and recent policy initiatives. It then outlines what an outstanding partnership might comprise, taken from a cut-short application made by one university to run its own University Teaching School. Finally the paper outlines some of the challenges facing extant school/university collaborations, before considering the possible futures for these partnerships. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Beitrag bietet eine englische Perspektive auf die Zusammenarbeit von Schulen und Universitäten. Er gibt zunächst einen Überblick über die theoretischen Grundlagen für solche Partnerschaften und stellt dann das englische Schulsystem und aktuelle bildungspolitische Maßnahmen vor. Anschließend führt er aus, wie eine funktionierende Partnerschaft zwischen Schule und Universität aussehen könnte; dabei bezieht er sich auf den Projektantrag einer Universität, die ihre eigene Universitätsschule einrichten wollte, die Bewerbung aber leider zurückziehen musste. Zum Abschluss geht der Beitrag auf einige Herausforderungen ein, vor denen aktuell Partnerschaften zwischen Schulen und Universitäten stehen, und erörtert die möglichen Zukunftsperspektiven solcher Partnerschaften. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.03.2020
CitationBrown, Chris: School/university partnerships. An English perspective - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 1, S. 22-34 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-190398 - DOI: 10.25656/01:19039; 10.31244/dds.2019.01.03
export files

share content at social platforms