details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-191759
DOI: 10.25656/01:19175; 10.3224/hibifo.v6i4.06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-191759
DOI: 10.25656/01:19175; 10.3224/hibifo.v6i4.06
Title |
Fachlich anspruchsvolles Lernen mit Feedback |
---|---|
Authors | Buchner, Ursula; Fritz, Maria Magdalena |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 6 (2017) 4, S. 80-99 |
Document | full text (1.892 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Fachunterricht; Lernen; Feed-back; Gesundheitserziehung; Lernmethode; Kritisches Denken; Selbst gesteuertes Lernen; Aktionsforschung; Vorberufliche Bildung; Berufsbildende Schule; Lernprozess; Lernforschung; Wahrnehmung; Lerneffekt; Wirksamkeit; Forschungsprojekt; Lernpsychologie; Fachschule; Deutschland |
sub-discipline | Vocational Education and Training Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anknüpfend an den Beitrag „Lernen im Fach: Was wirkt?“ in der Ausgabe 4/2016 der Zeitschrift Haushalt in Bildung & Forschung werden nun Ergebnisse und Einsichten aus den Feedback-Prozessen zum Lernen im Unterrichtsfach Gesundheit und Soziales vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2017 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.05.2020 |
Citation | Buchner, Ursula; Fritz, Maria Magdalena: Fachlich anspruchsvolles Lernen mit Feedback - In: Haushalt in Bildung & Forschung 6 (2017) 4, S. 80-99 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-191759 - DOI: 10.25656/01:19175; 10.3224/hibifo.v6i4.06 |