details
Title |
Bildung in Bewegung. Das neue Lernpotenzial digitaler Medien |
---|---|
Author | Pietraß, Manuela |
Source | van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 325-336. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) |
Document | full text (1.083 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Bildung; Bildungsbegriff; Lernen; Entwicklung; Medien; Bildungstheorie; Humboldt, Wilhelm von; Sprache; Zeichentheorie; Sprachwissenschaft; Bild; Semiotik; Digitale Medien; Anwendungsmöglichkeit; Konstruktivistischer Ansatz; Wirklichkeitsbezug; Erkenntnis; Erkenntnisprozess; Bedeutung |
sub-discipline | General Educational Science Philosophy of Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8474-1553-4; 978-3-8474-2385-0 ; 9783847415534; 9783847423850 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Publishing House Lectorship |
is part of: | Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 08.06.2020 |
Citation | Pietraß, Manuela: Bildung in Bewegung. Das neue Lernpotenzial digitaler Medien - In: van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 325-336. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-192519 - DOI: 10.25656/01:19251 |