details
Title |
„Aber Österreich darf nicht zurückbleiben!“ Zur Wiener Hilfsschulentwicklung um 1900 |
---|---|
Author | Stöger, Christian |
Source | van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 555-566. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) |
Document | full text (1.078 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Hilfsschule; Sonderschulwesen; Sonderschule; Schulentwicklung; Schulgeschichte; Entwicklung; Generationswechsel; Kulturkampf; Volksschule; Verhältnis; Schulpolitik; Neuorientierung; Jahrhundertwende; Historiografie; Reisebericht; 19. Jahrhundert; Wien; Österreich |
sub-discipline | History of Education Special Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8474-1553-4; 978-3-8474-2385-0 ; 9783847415534; 9783847423850 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Publishing House Lectorship |
is part of: | Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 17.06.2020 |
Citation | Stöger, Christian: „Aber Österreich darf nicht zurückbleiben!“ Zur Wiener Hilfsschulentwicklung um 1900 - In: van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 555-566. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-192682 - DOI: 10.25656/01:19268 |