details
Title |
Hans-Georg Kotthoff / Stavros Moutsios (Hrsg.): Education Policies in Europe. Economy, Citizenship, Diversity (Studies in International Comparative and Multicultural Education; Bd. 10). Münster u.a.: Waxmann 2007 (240 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Parreira do Amaral, Marcelo |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 3 |
Document | full text (248 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Staatsbürgerliche Erziehung; Wissensgesellschaft; Einstellung <Psy>; Soziale Integration; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Schule; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Multikulturelle Gesellschaft; Diskriminierung; Entwicklungszusammenarbeit; Fremdenfeindlichkeit; Internationalisierung; Politische Bildung; Zivilgesellschaft; Globalisierung; Wettbewerb; Hochschulbildung; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Integration; Einwanderer; Jugendlicher; Migrant; Finnland; Großbritannien; Russland; Schweden; Ukraine |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Hans-Georg Kotthoff / Stavros Moutsios (Hrsg.): Education Policies in Europe. Economy, Citizenship, Diversity (Studies in International Comparative and Multicultural Education; Bd. 10). Münster u.a.: Waxmann 2007 (240 S.; ISBN 978-3-8309-1918-6; 29,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2008 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.07.2020 |
Citation | Parreira do Amaral, Marcelo: Hans-Georg Kotthoff / Stavros Moutsios (Hrsg.): Education Policies in Europe. Economy, Citizenship, Diversity (Studies in International Comparative and Multicultural Education; Bd. 10). Münster u.a.: Waxmann 2007 (240 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-195988 - DOI: 10.25656/01:19598 |