details
Title |
Alexandra Schmidt-Wenzel: Wie Eltern lernen. Eine empirisch qualitative Studie zur innerfamilialen Lernkultur (promotion, 2). Opladen: Budrich 2008 (202 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Michalek, Ruth |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 6 |
Document | full text (211 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Befragung; Empirische Untersuchung; Fallstudie; Interview; Qualitative Forschung; Selbstkonzept; Familie; Mutter; Vater; Eltern; Kind; Kind-Eltern-Beziehung; Lernen; Lernprozess; Lernkultur; Elternbildung; Familienbildung; Codierung; Typologie; Hochschulschrift; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Alexandra Schmidt-Wenzel: Wie Eltern lernen. Eine empirisch qualitative Studie zur innerfamilialen Lernkultur (promotion, 2). Opladen: Budrich 2008 (202 S.; ISBN 978-3-86649-173-1; 19,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2008 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.07.2020 |
Citation | Michalek, Ruth: Alexandra Schmidt-Wenzel: Wie Eltern lernen. Eine empirisch qualitative Studie zur innerfamilialen Lernkultur (promotion, 2). Opladen: Budrich 2008 (202 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-196460 - DOI: 10.25656/01:19646 |