details
Title |
Philipp W. Jones / David Coleman: The United Nations and Education. Multilateralism. Development and Globalisation. London: Routledge 2005 (288 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Fuchs, Eckhardt |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 1 |
Document | full text (216 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Bildung für alle; Grundbildung; Bildungsarbeit; Leitbild; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Recht auf Bildung; Bildungsdarlehen; Bildungsinformation; Kind; Bildungsprogramm; Geschichte <Histor>; Demokratisierung; Entwicklungshilfe; Internationale Beziehungen; Internationale Zusammenarbeit; Menschenrechte; Neoliberalismus; Rechtsanspruch; Weltgesellschaft; Finanzierung; Globalisierung; Internationalität; Bericht; Bildungsbericht; Ideal; Modernisierung; Internationale Konferenz; Internationale Organisation; Nichtregierungsorganisation; Vereinte Nationen; UNESCO <Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation>; UNICEF; Weltbank |
sub-discipline | Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Philipp W. Jones / David Coleman: The United Nations and Education. Multilateralism. Development and Globalisation. London: Routledge 2005 (288 S.; ISBN 0-415-33630-9; 117,50 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.07.2020 |
Citation | Fuchs, Eckhardt: Philipp W. Jones / David Coleman: The United Nations and Education. Multilateralism. Development and Globalisation. London: Routledge 2005 (288 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-196622 - DOI: 10.25656/01:19662 |