details
Title |
S. Maxwell Hines (Hrsg.): Multicultural Science Education. Theory, Practice, and Promise (Second Printing) (Counterpoits, Studies in the Postmodern Theory of Education, Bd. 120). New York u.a.: Lang 2007 (217 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Parreira do Amaral, Marcelo |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 4 |
Document | full text (243 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Erziehung; Multikulturalität; Multikulturelle Erziehung; Chancengleichheit; Lehrpersonal; Lehrerbildung; Wissenschaft; Kapitalismus; Kritisches Denken; Naturwissenschaftliche Bildung; Afroamerikaner; Indigenes Volk; Ethnische Minderheit; Frauenbildung; Kultureller Unterschied; Ethnische Gruppe; Soziokulturelle Benachteiligung; Geschlechtsspezifik; Weltbild; Integration; Kultur; Vielfalt; Aufsatzsammlung; USA |
sub-discipline | Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: S. Maxwell Hines (Hrsg.): Multicultural Science Education. Theory, Practice, and Promise (Second Printing) (Counterpoits, Studies in the Postmodern Theory of Education, Bd. 120). New York u.a.: Lang 2007 (217 S.; ISBN 978-0-8204-4540-3; 33,70 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 07.08.2020 |
Citation | Parreira do Amaral, Marcelo: S. Maxwell Hines (Hrsg.): Multicultural Science Education. Theory, Practice, and Promise (Second Printing) (Counterpoits, Studies in the Postmodern Theory of Education, Bd. 120). New York u.a.: Lang 2007 (217 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-197099 - DOI: 10.25656/01:19709 |