search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Marek Fuchs / Siegfried Lamnek / Jens Luedtke / Nina Baur: Gewalt an Schulen. 1994 - 1999 - 2004. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften 2005 (352 S.) […] [Sammelrezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 5 ZDB
Document  (297 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: 1. Marek Fuchs / Siegfried Lamnek / Jens Luedtke / Nina Baur: Gewalt an Schulen. 1994 - 1999 - 2004. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften 2005 (352 S.; ISBN 3-531-14628-9; 34,90 EUR); 2. Gabriele Klewin: Alltagstheorien über Schülergewalt. Perspektiven von LehrerInnen und SchülerInnen. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften 2006 (231 S.; ISBN 3-531-14882-6; 34,90 EUR); 3. Rainer Kilb / Jens Weidner / Reiner Gall: Konfrontative Pädagogik in der Schule. Anti-Aggressivitäts- und Coolnesstraining. Weinheim, München: Juventa 2006 (237 S.; ISBN 3-7799-2132-4; 15,00 EUR); 4. Wolfgang Wildfeuer: Kommunikation - Moderation - Mediation. Ein Trainingsprogramm für Schüler und Lehrer. Weinheim, München: Juventa 2006 (371 S.; ISBN 3-7799-2131-6; 76,00 EUR); 5. Peer Kaeding / Jens Richter / Anke Siebel / Silke Vogt (Hrsg.): Mediation an Schulen verankern. Ein Praxishandbuch. Weinheim, Basel: Beltz 2005 (119 S.; ISBN 3-407-62537-5; 16,90 EUR); 6. Sabine Behn / Nicolle Kügler / Hans-Josef Lembeck / Doris Pleiger / Dorte Schaffranke / Miriam Schroer / Stefan Wink: Mediation an Schulen. Eine bundesdeutsche Evaluation. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften 2006 (290 S.; ISBN 3-5311-5083-9; 34,90 EUR).
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.09.2020
CitationSchubarth, Wilfried: Marek Fuchs / Siegfried Lamnek / Jens Luedtke / Nina Baur: Gewalt an Schulen. 1994 - 1999 - 2004. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften 2005 (352 S.) […] [Sammelrezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-198081 - DOI: 10.25656/01:19808
export files

share content at social platforms