details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-1992
DOI: 10.25656/01:199
URN: urn:nbn:de:0111-opus-1992
DOI: 10.25656/01:199
Title |
Mediation und demokratische Schulkultur |
---|---|
Author | Rademacher, Helmolt |
Source | Berlin : BLK 2006, 16 S. - (Demokratiebausteine) |
Document | full text (351 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schüler; Konfliktbearbeitung; Lehrer; Sekundarstufe II; Partizipation; Streitschlichter; Grundschule; Berufsbildung; Mediator; Sekundarstufe I; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/General Educational Topics |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | In diesem Demokratiebaustein wird ein Zusammenhang zwischen Mediation und demokratischer Schulkultur hergestellt. Dabei wird diskutiert, wie Mediation als eine Form konstruktiver Konfliktbearbeitung mit Partizipation als Teil demokratischer Schulkultur zusammenhängt. |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.08.2008 |
Citation | Rademacher, Helmolt: Mediation und demokratische Schulkultur. Berlin : BLK 2006, 16 S. - (Demokratiebausteine) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-1992 - DOI: 10.25656/01:199 |