details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199771
DOI: 10.25656/01:19977; 10.1002/ciuz.201800816
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199771
DOI: 10.25656/01:19977; 10.1002/ciuz.201800816
Original Title |
Spülmaschinentabs im Chemieunterricht – Verständnis schaffen für ein hochkompliziertes alltägliches Chemieprodukt |
---|---|
Parallel title | Inspire with dishwasher tablets: a highly-complicated everyday product in chemistry education |
Authors | Ruppersberg, Klaus ; Proske, Wolfgang |
Source | Chemie in unserer Zeit 53 (2019) 3, S. 180-186 |
Document | full text (4.686 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chemieunterricht; Alltagsbezug; Geschirr; Haushaltschemikalie; Experimentalunterricht; Kritisches Denken; Spülmaschine; Experimentelle Chemie; Alkaloid; Experiment; Chemische Analyse; Analytische Chemie; Arbeitsblatt |
sub-discipline | Environmental Education Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0009-2851; 00092851 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Remark | Titel der Verlagsversion: "Spülmaschinentabs. Ein Alltagsprodukt im Unterricht". Zusatzmaterial "Qualitative und quantitative Analytik von Geschirrspültabs". |
Abstract (German): | Spülmaschinentabs gibt es in zahlreichen Varianten und in jedem Drogerie- oder Supermarkt zu kaufen, aber wer hat dieses hochkomplizierte Alltagsprodukt schon einmal genauer untersucht? Da das Produkt alkalisch ist, ist Vorsicht geboten, aber wie der Artikel zeigt, ergeben sich hochmotivierende Fragen und Erkenntnisse, die eine feste Verankerung im Alltag haben und für den kontextorientierten naturwissenschaftlichen Experimentalunterricht reichen Gewinn abwerfen. (Autor) |
Abstract (English): | Dishwashing tablets are available in numerous varieties and in every drugstore or supermarket, but who has ever examined this highly complex everyday product more closely? Since the product is alkaline, caution is required, but as the article shows, highly motivating questions and findings are found that have a strong anchoring in everyday life and provide a rich profit for the context-oriented experimental science education. (Author) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.06.2020 |
Citation | Ruppersberg, Klaus; Proske, Wolfgang: Spülmaschinentabs im Chemieunterricht – Verständnis schaffen für ein hochkompliziertes alltägliches Chemieprodukt - In: Chemie in unserer Zeit 53 (2019) 3, S. 180-186 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199771 - DOI: 10.25656/01:19977; 10.1002/ciuz.201800816 |