search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Spülmaschinentabs im Chemieunterricht – Verständnis schaffen für ein hochkompliziertes alltägliches Chemieprodukt
Parallel titleInspire with dishwasher tablets: a highly-complicated everyday product in chemistry education
Authors
SourceChemie in unserer Zeit 53 (2019) 3, S. 180-186 ZDB
Document  (4.686 KB) (formally revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0009-2851; 00092851
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Remark
Abstract (German):Spülmaschinentabs gibt es in zahlreichen Varianten und in jedem Drogerie- oder Supermarkt zu kaufen, aber wer hat dieses hochkomplizierte Alltagsprodukt schon einmal genauer untersucht? Da das Produkt alkalisch ist, ist Vorsicht geboten, aber wie der Artikel zeigt, ergeben sich hochmotivierende Fragen und Erkenntnisse, die eine feste Verankerung im Alltag haben und für den kontextorientierten naturwissenschaftlichen Experimentalunterricht reichen Gewinn abwerfen. (Autor)
Abstract (English):Dishwashing tablets are available in numerous varieties and in every drugstore or supermarket, but who has ever examined this highly complex everyday product more closely? Since the product is alkaline, caution is required, but as the article shows, highly motivating questions and findings are found that have a strong anchoring in everyday life and provide a rich profit for the context-oriented experimental science education. (Author)
Statistics
Checksums
Date of publication02.06.2020
CitationRuppersberg, Klaus; Proske, Wolfgang: Spülmaschinentabs im Chemieunterricht – Verständnis schaffen für ein hochkompliziertes alltägliches Chemieprodukt - In: Chemie in unserer Zeit 53 (2019) 3, S. 180-186 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199771 - DOI: 10.25656/01:19977; 10.1002/ciuz.201800816
export files

share content at social platforms