details
Title |
Margret Arnold: Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Verlag Ernst Vögel 2002 (376 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Becker, Nicole |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 1 |
Document | full text (200 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Pädagogik; Neurowissenschaften; Hirnforschung; Schule; Unterricht; Lernen; Lehr-Lern-Prozess; Didaktik; Neurodidaktik; Emotion; Kognition |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Margret Arnold: Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Verlag Ernst Vögel 2002 (376 S.; ISBN 3-89650-131-3; 66,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.12.2020 |
Citation | Becker, Nicole: Margret Arnold: Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Verlag Ernst Vögel 2002 (376 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199827 - DOI: 10.25656/01:19982 |