details
Title |
Fritz Oser / Jürgen Oelkers (Hrsg.): Die Wirksamkeit der Lehrerbildungssysteme. Von der Allrounderbildung zur Ausbildung professioneller Standards. Chur, Zürich: Rüegger 2001 (605 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Kemnitz, Heidemarie |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 2 |
Document | full text (212 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Bildungssystem; Lehrer; Lehrerbildung; Wirksamkeit; Qualität; Professionalisierung; Standard; Studie; Schweiz |
sub-discipline | Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Fritz Oser / Jürgen Oelkers (Hrsg.): Die Wirksamkeit der Lehrerbildungssysteme. Von der Allrounderbildung zur Ausbildung professioneller Standards. Chur, Zürich: Rüegger 2001 (605 S.; ISBN 3-7253-0692-3; 47,20 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.01.2021 |
Citation | Kemnitz, Heidemarie: Fritz Oser / Jürgen Oelkers (Hrsg.): Die Wirksamkeit der Lehrerbildungssysteme. Von der Allrounderbildung zur Ausbildung professioneller Standards. Chur, Zürich: Rüegger 2001 (605 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199945 - DOI: 10.25656/01:19994 |