details
Title |
Andreas Dörpinghaus: Logik der Rhetorik. Grundriss einer Theorie der argumentativen Verständigung in der Pädagogik. Würzburg: Königshausen & Neumann 2002 (248 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Meyer, Martin F. |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 5 |
Document | full text (222 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungsgeschichte; Pädagogik; Philosophie; Sprache; Rhetorik; Logik; Wissen; Verständigung; Argument; Argumentationstheorie; Geschichte <Histor> |
sub-discipline | History of Education Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Andreas Dörpinghaus: Logik der Rhetorik. Grundriss einer Theorie der argumentativen Verständigung in der Pädagogik. Würzburg: Königshausen & Neumann 2002 (248 S.; ISBN 3-8260-2285-8; 35,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.01.2021 |
Citation | Meyer, Martin F.: Andreas Dörpinghaus: Logik der Rhetorik. Grundriss einer Theorie der argumentativen Verständigung in der Pädagogik. Würzburg: Königshausen & Neumann 2002 (248 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-200077 - DOI: 10.25656/01:20007 |