Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Comprehensive Schools in Germany: concepts, developments and issues
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal of education 26 (1991) 2, S. 155-165 ZDB
Dokument  (419 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0141-8211; 01418211
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Within this comparison of comprehensive schools in the western part of the Federal Republic of Germany and general polytechnic secondary schools (POS) of the former GDR, the author first summarizes the historical background of these schools. After pointing out structural as well as curriculum issues he finally analyzes why there is a “relative backwardness” of West Germany in the area of comprehensive schools and what the chances for comprehensive schools in a United Germany are. (DIPF/ ssch)
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am23.06.2009
QuellenangabeMitter, Wolfgang: Comprehensive Schools in Germany: concepts, developments and issues - In: European journal of education 26 (1991) 2, S. 155-165 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20078 - DOI: 10.25656/01:2007
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen