details
Title |
Jutta Frieß: Der Frankfurter Reformschulversuch 1921-1937. Verdrängt und vergessen. Frankfurt a.M.: Brandes & Apsel 2007 (336 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Loeffelmeier, Rüdiger |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 3 |
Document | full text (219 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungsgeschichte; Reformpädagogik; Vergleich; Bildungspolitik; Schulpolitik; Schule; Schulversuch; Schulgeschichte; Schulentwicklung; Schulgebäude; Volksschule; Reformschule; Unterrichtsgestaltung; Geschichte <Histor>; Modellversuch; Demokratieverständnis; Alternative; Nationalsozialismus; 20. Jahrhundert; Weimarer Republik; Hochschulschrift; Modell; Deutschland; Frankfurt am Main; Hessen |
sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Jutta Frieß: Der Frankfurter Reformschulversuch 1921-1937. Verdrängt und vergessen. Frankfurt a.M.: Brandes & Apsel 2007 (336 S.; ISBN 978-3-86099-342-2; 22,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2009 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.06.2020 |
Citation | Loeffelmeier, Rüdiger: Jutta Frieß: Der Frankfurter Reformschulversuch 1921-1937. Verdrängt und vergessen. Frankfurt a.M.: Brandes & Apsel 2007 (336 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 8 (2009) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-200727 - DOI: 10.25656/01:20072 |