search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Individuelle Förderung in der Ganztagsgrundschule. Ein Anlass zur Kooperation?
Parallel titleIndividual fostering at primary schools. A reason for inter-professional cooperation?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 2, S. 187-204 ZDB
Document  (506 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag präsentiert quantitative und qualitative Befunde zur interprofessionellen Kooperation von Lehrkräften und pädagogischem Personal in Bezug auf Förderangebote an Ganztagsgrundschulen. Die Ergebnisse zeigen eine geringe Zusammenarbeit, die sich vornehmlich auf den Schüleraustausch beschränkt. Komplexere Formen der Zusammenarbeit finden sich lediglich in Bezug auf Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper presents results of a quantitative and qualitative study examining the co-operation of teachers and pedagogical staff concerning individual fostering of students. The results show a low level of cooperation between the groups, which is mainly limited to the direct exchange about individual students. Higher levels of cooperation are only found with regard to children with special educational needs. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.06.2020
CitationNiehoff, Stephanie; Fussangel, Kathrin; Lettau, Wolf-Dieter; Radisch, Falk: Individuelle Förderung in der Ganztagsgrundschule. Ein Anlass zur Kooperation? - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 2, S. 187-204 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201559 - DOI: 10.25656/01:20155; 10.31244/dds.2019.02.06
export files

share content at social platforms