details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201559
DOI: 10.25656/01:20155; 10.31244/dds.2019.02.06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201559
DOI: 10.25656/01:20155; 10.31244/dds.2019.02.06
Original Title |
Individuelle Förderung in der Ganztagsgrundschule. Ein Anlass zur Kooperation? |
---|---|
Parallel title | Individual fostering at primary schools. A reason for inter-professional cooperation? |
Authors | Niehoff, Stephanie ; Fussangel, Kathrin; Lettau, Wolf-Dieter ; Radisch, Falk |
Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 2, S. 187-204 |
Document | full text (506 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Befragung; Empirische Untersuchung; Inhaltsanalyse; Interview; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Individuelle Förderung; Kommunikation; Grundschule; Ganztagsschule; Lehrer; Fachkraft; Kooperation; Organisation; Personal; Forschungsprojekt; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag präsentiert quantitative und qualitative Befunde zur interprofessionellen Kooperation von Lehrkräften und pädagogischem Personal in Bezug auf Förderangebote an Ganztagsgrundschulen. Die Ergebnisse zeigen eine geringe Zusammenarbeit, die sich vornehmlich auf den Schüleraustausch beschränkt. Komplexere Formen der Zusammenarbeit finden sich lediglich in Bezug auf Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper presents results of a quantitative and qualitative study examining the co-operation of teachers and pedagogical staff concerning individual fostering of students. The results show a low level of cooperation between the groups, which is mainly limited to the direct exchange about individual students. Higher levels of cooperation are only found with regard to children with special educational needs. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.06.2020 |
Citation | Niehoff, Stephanie; Fussangel, Kathrin; Lettau, Wolf-Dieter; Radisch, Falk: Individuelle Förderung in der Ganztagsgrundschule. Ein Anlass zur Kooperation? - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 2, S. 187-204 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201559 - DOI: 10.25656/01:20155; 10.31244/dds.2019.02.06 |