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Original Title
Wiedereinstieg in den Lehrerberuf nach der Flucht mit dem Refugee Teachers Program in Brandenburg
Parallel titleRe-entering the teaching profession after refugee migration with the Refugee Teachers Progam in Brandenburg
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 2, S. 219-229 ZDB
Document  (550 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die durch die Fluchtmigration ausgelösten aktuellen gesellschaftspolitischen Herausforderungen erfordern auch in der Lehrer*innenbildung institutionelle Weiterentwicklungsprozesse. Der vorliegende Beitrag befasst sich mit der Bedeutung der Fluchtmigration für die Lehrer*innenbildung. Am Beispiel des Refugee Teachers Program an der Universität Potsdam wird ein universitäres Bildungsangebot zur Nachqualifizierung für geflüchtete Lehrkräfte vorgestellt. Dabei fokussieren die Autorinnen die konzeptionellen Grundlagen, die Struktur und die Inhalte des Programms und diskutieren es im Kontext aktueller Fragestellungen der Lehrer*innenbildung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Amongst other challenges through refugee migration, institutional changes are required also in teacher education. This article exemplifies reactions to forced migration with the Refugee Teachers Program at the University of Potsdam, a program designed to re-qualify in-service teachers who took refuge in Germany. The authors focus on the underlying concepts, the structure and the contents of the program and discuss it in the context of current issues of teacher education. (DIPF/Orig.)
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Date of publication03.06.2020
CitationWojciechowicz, Anna Aleksandra; Vock, Miriam: Wiedereinstieg in den Lehrerberuf nach der Flucht mit dem Refugee Teachers Program in Brandenburg - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 2, S. 219-229 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201571 - DOI: 10.25656/01:20157; 10.31244/dds.2019.02.08
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