search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Kunstpädagogische Perspektiven auf gesellschaftliche Dimensionen kultureller Bildung
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 4, S. 10-14 ZDB
Document  (565 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird die politische Dimension kunstpädagogischen Handelns analysiert, wobei aus fachgeschichtlichen Entwicklungslinien Potentiale einer kritischen Kunstvermittlung abgeleitet werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this paper, the political dimension of an education is analyzed, whereby potentials of a critical art education are derived from the historical development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.08.2020
CitationBrenne, Andreas: Kunstpädagogische Perspektiven auf gesellschaftliche Dimensionen kultureller Bildung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 4, S. 10-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-203456 - DOI: 10.25656/01:20345; 10.31244/zep.2018.04.03
export files

share content at social platforms